Tuesday 7 November 2017

Oszczędny system handlu emisjami węgla


Darmowe izolacje i kotły Darmowe kotły Nowy kocioł zazwyczaj kosztuje 2300 dolarów, zgodnie z Energy Saving Trust, więc jest to fantastyczny freebie. Jeśli twój kocioł nie jest nieefektywny, po prostu uszkodzony, możesz otrzymać naprawę zamiast nowego kotła. Oferta obejmuje dopasowanie, choć mogą wystąpić dodatkowe koszty, jeśli inżynier musi na przykład wykonać dodatkową pracę, jeśli wymaga ruchu lub potrzebujesz dodatkowych grzejników. Powinieneś o tym wcześniej powiedzieć. Kto może to uzyskać Masz prawo do uzyskania następujących kwalifikacji: Otrzymujesz ulgi podatkowe i masz dochód gospodarstwa domowego mniejszy niż 16 010 i. Otrzymujesz świadczenia uzależnione od dochodu, takie jak kredyt emerytalny lub wsparcie dochodu, a także masz dzieci, osoby niepełnosprawne w gospodarstwie domowym lub mają więcej niż 60 lat. Nie będziesz w stanie uzyskać darmowego kotła, jeśli mieszkasz w lokalu stowarzyszenia mieszkaniowego lub są najemcami lokali komunalnych. Zamiast tego zostanie to ustalone przez ich własne schematy. Kryteria są złożone, więc szybkim sposobem sprawdzenia, czy kwalifikujesz się, jest zadzwonienie do poradni Energy Saving Trust i udzielenie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań dotyczących 0300 123 1234 (Anglia, Walia i Irlandia Północna) lub 0808 808 22 82 (Szkocja). Zobacz również kryteria dostawców w Jak je zdobyć. Jak uzyskać darmowy kocioł Wystarczy zadzwonić do dostawcy, aby uzyskać bezpłatną ocenę. Możesz wybrać dowolną firmę energetyczną oferującą ofertę, której nie potrzebujesz być klientem. Wszystkie transakcje są w toku, bez ograniczeń co do liczby darmowych instalacji. Jeśli złożysz podanie, weź miłość, aby usłyszeć twoje wolne doświadczenia z kotłem. Co oferuje każdy dostawca E. on Złóż wniosek przez Internet lub zadzwoń pod numer 0330 400 1183. Zobacz również kryteria kwalifikacyjne. E. on oferuje wymienne kotły, jeśli twój obecny ma więcej niż 5 lat i nie działa prawidłowo. EDF Energy Call 0800 096 8634. Jeśli instalacja kotła wymaga dodatkowej pracy, takiej jak dodatkowe grzejniki, w niektórych przypadkach EDF może poprosić o pokrycie kosztów. Poinformuje cię wcześniej. Npower Sprawdź, czy jesteś uprawniony na stronie Npowers lub zadzwoń pod numer 0800 072 1741. SSE Wypełnij formularz zapytania online lub zadzwoń pod numer 0345 078 3248. Zobacz kryteria kwalifikacyjne. SSE mówi, że instalacje są przedmiotem ankiety. Jeśli wymienisz kocioł, nie zaoszczędzisz wystarczającej ilości energii, aby pomóc mu w osiągnięciu wyznaczonych celów lub wystąpią problemy techniczne, możesz poprosić o zapłacenie czegoś w zamian za poniesione koszty. Jeśli tak się stanie, warto spróbować innego dostawcy. Ile można zaoszczędzić na Energy Saving Trust, powiedzmy, że ogrzewanie odpowiada za około 60 z tego, co ludzie wydają każdego roku na rachunki za energię, więc wydajny kocioł robi wielką różnicę. W zależności od wieku kotłów, nowy, lśniący, skuteczny może zaoszczędzić nawet do 350 lat. Jego najprawdopodobniej nowe kotły są na szczycie listy życzeń dla homebuyerów, więc to może podnieść cenę domu. Szybkie pytania Jaki kocioł potrzebujesz? Musisz mieć zepsuty lub nieefektywny kocioł, który ma co najmniej 5 lat. Jeśli masz nowy, pracujący kocioł z oceną A lub B, prawdopodobnie nie kwalifikujesz się. Decyzje podejmowane są indywidualnie dla każdego przypadku poprzez bezpłatną kontrolę. Jest on oparty na wielu czynnikach, w tym na wydajności kotłów, wieku i kondycji. Firmy energetyczne zwykle po prostu zastępują kotły gazowe, a nie olej. Jeśli nie masz już kotła, nie możesz zainstalować nowego systemu. Jak długo to potrwa Firmy energetyczne twierdzą, że zwykle zajmuje to od 4 do 12 tygodni od momentu złożenia wniosku o zainstalowanie kotła. Montaż kotła trwa zwykle od kilku dni do tygodnia, choć różni się w zależności od posiadłości. Izolacja ścian wolnostojących i wnękowych Izolacja ścian i poddaszy jest warta około 800 i rocznie może wydać około 300 rachunków za energię, a firmy energetyczne oferują je bezpłatnie niektórym grupom. Izolacja ścian szczelnych. Większość domów wybudowanych od 1920 roku ma lukę między ścianami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Napełnianie ubytku izolacyjną wełną mineralną i pianką oznacza, że ​​zimne powietrze nie jest utrzymywane, a ciepłe powietrze pozostaje. Izolacja poddasza. Do jednej czwartej domów ciepło ucieka przez dach, ale można to rozwiązać, układając wełnę mineralną pod krokwiami. Kto może to osiągnąć Niektórzy dostawcy udzielają izolacji odpowiednim domom, niezależnie od dochodu, a niektórzy wymagają od ciebie otrzymania pewnych świadczeń, takich jak kredyt emerytalny. Zobacz poniżej kryteria kwalifikacji dostawców. Możesz nie być w stanie uzyskać wolnej ściany jamy ustnej i izolacji poddasza, jeśli mieszkasz w spółdzielni mieszkaniowej lub jesteś najemcą lokalu komunalnego. Chodzi o to, że zaaranżują to dla ciebie według własnych schematów. Szybkim sposobem sprawdzenia, czy kwalifikujesz się, jest zadzwonienie do Energy Saving Trust i udzielenie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań dotyczących 0300 123 1234 (Anglia, Walia i Irlandia Północna) lub 0808 808 2282 (Szkocja). Jak uzyskać darmową izolację Wystarczy zadzwonić do dostawcy, aby uzyskać bezpłatną ocenę. Możesz wybrać dowolnego dostawcę, którego nie potrzebujesz być klientem. Poniżej znajduje się lista sześciu dużych dostawców, którzy oferują bezpłatną izolację. EDF Energy. Zadzwoń pod numer 0800 096 8634. Npower. Sprawdź, czy kwalifikujesz się na stronie Npowers lub zadzwoń pod numer 0800 072 1741. Ile możesz zaoszczędzić? The Energy Saving Trust uważa, że ​​izolacja wnęki zwykle kosztuje około 500 do zainstalowania (wliczając prace budowlane) i może uratować przeciętny dom z trzema sypialniami do 160 lat na swoim rachunki. Izolacja poddasza kosztuje około 300 i może zaoszczędzić 140 lat. Szybkie pytania: Czy mój dom będzie odpowiedni do izolacji ścian wnękowych Nie wszystkie domy będą odpowiednie do izolacji ścian wnękowych. Według Energy Saving Trust. Twój dom będzie zwykle odpowiedni do izolacji ścian wnękowych, jeśli: Jego ściany zewnętrzne są niewypełnionymi ścianami jamy. Wnęka ma co najmniej 50 mm szerokości. Mur lub cegła twojej nieruchomości jest w dobrym stanie. Został zbudowany przed 1990 r. (Większość nowych domów będzie już izolowana). Ściany nie są narażone na ulewny deszcz. Zwykle nie kwalifikujesz się, jeśli. Mieszkasz w mieszkaniu i nie możesz współdziałać z innymi lokatorami. Twój dom jest drewniany lub metalowy, lub wykonany z kamienia naturalnego lub betonu. Jeśli masz problemy z wilgocią. Energy Saving Trust mówi, że powinieneś je najpierw rozwiązać. Być może trzeba będzie dodatkowo zapłacić za rusztowanie, aby zamontować izolację. Te koszty nie są uwzględnione w niektórych ofertach. Czy izolacja ścian kanalizacji zwiększa szanse na problemy z wilgocią w domu Po prawidłowym zainstalowaniu i we właściwych właściwościach izolacja ścian komory może poprawić efektywność energetyczną i zapewnić oszczędności na rachunkach za ogrzewanie w domu. Jednakże pojawiły się liczne raporty o pojawieniu się problemów związanych z wilgocią po zainstalowaniu izolacji ścian wnękowych. Może się to zdarzyć w przypadku właściwości, w których izolacja ściany wnęki nie jest odpowiednia, gdy zewnętrzna ściana jest narażona na silny wiatr. Warunki te najprawdopodobniej wystąpią na zachodzie kraju, w tym na zachód od Szkocji i zachodniej Walii, a także w części Kornwalii, Somerset i Dorset. Problemy mogą się również pojawić, jeśli instalacja zostanie wykonana niepoprawnie, pozostawiając przerwy w izolacji, które mogą powodować kondensację i pleśń. Jeśli wystąpią problemy po zainstalowaniu izolacji ścian jamy ustnej, wszelkie prace instalowane przez zarejestrowanych instalatorów są objęte 25-letnią gwarancją nadzorowaną przez firmę Cavity Insulation Guarantee Agency (CIGA). W ramach tej gwarancji firma, która zainstalowała izolację, jest odpowiedzialna za naprawienie wszelkich uszkodzeń lub usunięcie ich w razie potrzeby. Jeśli firma zaprzestała działalności, odpowiedzialność przechodzi na CIGA. Nie kwalifikuję się do darmowej izolacji, jak mogę ją tanio kupić Jeśli nie kwalifikujesz się do powyższych schematów, poszukaj instalatora na stronie National Insulation Association. Jako punkt odniesienia, Energy Saving Trust szacuje, że izolacja wnęki zwykle kosztuje od 450 do 500, a izolacja poddasza około 300. Trasa DIY może okazać się tańsza dla izolacji poddasza około 150. Aby uzyskać dodatkową pomoc, magazyn Homebuilding ma poręczny krok po kroku do izolacji Twojego poddasza. Zdobądź nasze darmowe pieniądze Porady E-mail Co to oznacza powyżej Jeśli link ma za sobą, oznacza to, że jest to link powiązany i dlatego pomaga MoneySavingExpert pozostać darmowym w użyciu, ponieważ jest nam przypisany. Jeśli przejdziesz przez to, może to czasami spowodować płatność lub korzyść dla witryny. Warto zauważyć, że oznacza to, że strona trzecia może być wymieniona na wszelkich umowach kredytowych. Nie powinieneś zauważać żadnej różnicy, a link nigdy nie wpłynie negatywnie na produkt. Dodatkowo linki redakcyjne (rzeczy, które piszemy) NIGDY nie mają na nie wpływu. Naszym celem jest spojrzenie na wszystkie dostępne produkty. Jeśli nie jest możliwe uzyskanie linku partnerskiego dla najlepszej oferty, nadal jest on uwzględniany w dokładnie taki sam sposób, po prostu za pomocą nieopłacalnego linku. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj artykuł Jak ta strona jest finansowana. BEZPŁATNY e-mail MoneySaving Zdobądź ten darmowy cotygodniowy e-mail pełen ofert, poradników i darmowych klientów binary options, którzy nie mogą korzystać z kart i dokonuj płatności po problemach technicznych Pierwsze narzędzie podwyższa standardowe ceny taryf o 9,7 - sprawdź TERAZ, czy możesz zaoszczędzić Cena znaczków wzrośnie w przyszłym miesiącu kup teraz, aby wygrać podwyżkę Atom Bank wprowadza na rynek wiodące na rynku oszczędności o wartości 2 na rachunku rocznym Southern Rail otwiera ryczałtowe odszkodowanie dla wszystkich uprawnionych dojeżdżających do pracy Możesz ubiegać się o 100 € Ile kroków zrobiłeś w 2018 r. Zrobiłem 8 170 127 Śledzenie aktywności fitness Ważnym ostrzeżeniem dla każdego pracownika w Wielkiej Brytanii Czy weźmiesz 500 teraz lub 1000 w roku A co to o tobie mówi Co Brexit oznacza dla twoich finansów w 2017 r. Quiz pubów MSE 2018 Odpowiedzi Jak uzyskać maksymalne punkty Nectar w Sainsburys aby zaoszczędzić pieniądze na codziennych rzeczach ZAWSZE WSZYSTKO Za pół ceny złóż i wymieszaj słodycze w gratisie Wilko 10, aby odebrać je w dniu urodzin, włączając ciastka, 5 Body Shop i wosk do włosów Zdobądź 13 zakupów dla ju 5.45 w Asdzie z tymi pięcioma kuponami, w tym szamponem Febeze amp Pantene po walentynki tanie chocs można znaleźć emUpdate: 29 listopada Here8217s jeden z najbardziej wciągających artykułów, jakie kiedykolwiek opublikowaliśmy. Czy nadal ma to znaczenie w związku z postępem w naprawie węgla i węgla Let8217s to słyszy Kurt Gensheimer Więc zamierzasz przejść do swojego lokalnego sklepu z rowerami i upuścić więcej monet na swój pierwszy prawdziwy rower wyścigowy, niż większość ludzi płaci za cały motocykl. Jesteś nowy w sporcie rowerowym lub jeździłeś przez kilka lat, ucząc się lin na starej aluminiowej ramie, która jest jeden sezon od śmietnika. Oglądałeś wszystkie klasyki wiosenne, Giro, Vuelta i Tour, robiąc notatki na temat tego, co jeżdżą. Rzuciłeś się na swojego własnego kolegę z drużyny z wysokimi dolarami, który ma więcej włókien węglowych niż Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Zrobiłeś wszystkie swoje badania, przetestowałeś wszystkie najnowsze, wysokie dolara, maszyny z włókna węglowego i wybrałeś swojego zwycięzcę. Książeczka czekowa jest trzymana w ręku i gotowa, by zniszczyć każdego dolara na koncie oszczędnościowym, a wszystko, co pozostało do zrobienia, to negocjować ze sklepem, więc przynajmniej masz trochę gotówki na zakup dętek. Ale zanim wasze wizje wspaniałego biegu będą szalone, a książeczka czekowa stanie się bardziej pusta niż Landis Maillot Jaune, czy jesteś pewien, że węgiel jest właściwym materiałem ramy dla twoich potrzeb Nie rób tego źle, węgiel rzeczywiście ma swoje zalety, ale ostatnie szaleństwo węglowe wydaje się być mocno związany z mentalnością modową, niezależnie od tego, co robią profesjonaliści, jest to, co masę też chce robić. Było to prawdą w latach 70. z wywierconymi komponentami, w latach 80. z dużą ilością żelu do włosów i odcieniami Briko, w latach 90. z tymi przerażającymi spodenkami z lycry, które wyglądały jak niebieskie dżinsy, a dziś z rowerami wyścigowymi z węgla. I dlaczego węgiel nie powinien być popularny Rama i widelec ważą mniej niż sześciopak naparu, mają doskonałe możliwości tłumienia drogi, są sztywniejsze niż belka dwuteowa przynajmniej na początku, a co najważniejsze, włókno węglowe ma niezaprzeczalny chłodny czynnik. Jako świadectwo popularności węgla, konstruktorzy rowerów, którzy stali się znani ze stali, przechodzą teraz na węgiel. Nazwy takie jak Steelman, Serotta i Independent Fabrications oferują niestandardowe ramki węglowe do kradzieży kont bankowych. Thumbnails zdjęć (kliknij, aby powiększyć) formrevel rebolledo01 desalvoroad01 10 sycipcross04 8220Co masz, jesteś 150-funtowym jeźdźcem na rowerze przeznaczonym dla pilota o wadze 220 funtów. Jak myślisz, jak jazda jest sztywna? Sztywność rdzenia sztywnego. Jest tak sztywny, że może prowadzić do nieprzewidywalnych właściwości prowadzenia, co nieuchronnie powoduje, że pośrednik zderza się z jego mózgiem. 8221 Naprawdę nie widziałem rzezi na drodze, która wynikała z tej nieuchronności. Wszystkie zalety. Oczywiście niewielu będzie słuchać, ponieważ chcą dopasować się do tłumu węglowego lub czuć się dobrze z tym, co spędzili na rowerze węglowym. Za każdym razem, gdy budujemy ładną stal lub rower TI o wadze 16 lub 17 funtów 8217, 8220kids 8221 w sklepie wszyscy są zdziwieni i mówią coś w stylu 8220. Kiedy mam już 1882 m, muszę kupić niezły rower niestandardowy. 8221 Reszta z nas (niektórzy nie wszystko to stare) po prostu śmiej się i powiedz im, aby kontynuowali i palili te dolary. 8220 Ponadto należy zachować szczególną ostrożność podczas ładowania tego roweru węglowego z tyłu samochodu. Jeden niewłaściwie umieszczony przedmiot o tępym kształcie sprawi, że twoja zupełnie nowa maszyna wyścigowa o pojemności 5 000 cali będzie bardziej kulawa niż koń wyścigowy z zapaleniem ścięgna.8221 Haven8217t widział to. 8220 Z należytą starannością, stalowa rama najprawdopodobniej przeżyje cię, podczas gdy ramka węglowa prawie nie przeżyje długu karty kredytowej, w której będziesz pogrążony, niezależnie od tego, jaki materiał ramy kupisz. 8221 Haven8217to to widział. Niedawno odebrałem dostawę mojego niestandardowego modelu Electric Warrior autorstwa Vicious Cycles. Dla mojego życia nie mogę zrozumieć, dlaczego ktoś zapłaciłby tyle samo lub więcej, niż zapłaciłem, żeby dostać rower z regału. Nie tylko mój rower został zbudowany zgodnie z moimi specyfikacjami, ale mogłem współpracować z budowniczym, by stworzyć naprawdę słodką robotę lakierniczą. Nie zobaczysz innego roweru jak mój na drodze. Mówię 8220 wolny od grupy think8221. Chociaż uwielbiam kunszt i dopasowanie do mojego niestandardowego motocykla ze stali Jack Koehler, zwykle łapię motocykl węglowy, kiedy chcę jeździć. Dlaczego działa lepiej. Teraz dopasowanie mojej niestandardowej ramki jest całkowicie idealne. Z taśmą i niektórymi kreatywnymi komponentami dopasowałem ją do mojej obecnej, produkowanej seryjnie, węglowej ramki CX-1. Rama z włókna węglowego ma trochę metalowych kawałków, co zapewnia jej trwałość, a jednocześnie nie jest to najlżejszy dostępny model, który jest wyraźnie lżejszy niż moja rama stalowa. Dlaczego więc jeździć cięższym rowerem? Starsze materiały, takie jak stal, aluminium lub tytan, były jednokierunkowe i wciąż działają dobrze . Zrób 56 Chevys. Oszczędzamy nasze klasyki do 8216 niedzielnego pokazu rides8217. Robię to samo z moim fajnym starym stalowym rowerem. Chciałbym kupić i jeździć 8216new8217 56 Chevy dla codziennego kierowcy Nope8230nie, gdy dostępnych jest więcej skutecznych jednostek. Stary post znam, ale podobał mi się artykuł i jako nowy kolarz szosowy doceniam zarówno węgiel, jak i stal. Powyższy komentarz DH8217s jest prawdopodobnie jedynym z prawdziwą zasługą, który wyklucza stronniczość strumienia biznesowego i klasyczny 8220roadie8221ego. Jeśli chcesz wydostać się z 8220group think8221, próbuj rezygnować z nowego i kupując rower o dobrej jakości. Lekka stalowa rama (która jest równa około 50 cięższej niż lekka karbonowa rama) to ta sama wytrzymała rama, o której pisarz wciąż mówi. I8217ve widział lekkie, stalowe ramy z wgłębieniami. Podobnie jak węgiel, musisz ostrożnie traktować stalowe ramy. Podczas gdy twoja lekka karbonowa rama mogłaby pęknąć z niewłaściwą pielęgnacją, stalowa rama będzie rdzewieć. Nie mogłem się bardziej zgodzić z Donem Hansonem. stalowa rama przypomina bardziej nostalgiczny stary car8230, ma klasyczny wygląd, ale pod wieloma względami jest po prostu przestarzała. Mam stalową ramę, którą jeźdzę i uwielbiam jeździć. Ale tu jest tyle staroświeckich płaskich rzeczy, na które muszę zadzwonić. Stalowa rama o wadze 3 funtów NIE jest taka sama jak stalowa rama o wytrzymałości 5 funtów. Rury rzeczywiście się zmiażdżą. Zniszczyłem bardzo ładną stalową ramę o wadze 3,5 funta i zmiażdżyłem ją jak wczorajszą gazetę. Węgiel jest materiałem 8220it8221 w przewidywalnej przyszłości, z dobrego powodu 8212 może być zaprojektowany jak żaden inny materiał tam, jest silny jak nic, gdy został zaprojektowany i wyprodukowany dobrze, i okazał się bardzo niezawodny. Sterowanie węglem Hincapie nie zawiodło w Paryżu-Roubaix. To była aluminiowa sterownica. Bill to bardzo stara rozmowa, ale pytanie. Ile mil można się spodziewać po dobrze zaprojektowanej i wyprodukowanej ramie z włókna węglowego Na przykład, gdybym ćwiczył 200 mil tygodniowo na rowerze węglowym, robiłbym 10 000 mil w ciągu roku. Czy chodzi o żywotność dobrego szkieletu węgla przy treningach z taką szybkością Każdy, kto płaci ponad 2,5 tysiąca za rower i nie otrzymuje niestandardowego roweru - JAKIEGOKOLWIEK materiału - to orzechy. Marc, wiele osób pasuje do rozmiarów ramek. Jeśli masowo produkowana rama spełnia twoje kryteria i kosztuje 2499, kim jesteś, aby ocenić, czy to dobra decyzja Mój rower nie jest biżuterią, a ja nie inwestuję w to ze względu na rzadkość. Jeździłem na stalowych rowerach. Nie mam już ani jednego. Według większości ocen 8217 (o czym świadczy sprzedaż materiałów dla wysokiej klasy rowerów), Ti lub węgiel są lepsze niż dobrze zbudowane ramy stalowe. To tylko obiektywne dane oparte na milionach indywidualnych wyborów dotyczących zakupów, a nie moje nastawienie. Proetyczne nastawienie przedstawione przez wielu tutaj po prostu odzwierciedla różne potrzeby i różne wartości nieruchomości. Co do fałszywego argumentu trwałości: większość ludzi nie naprawia giętej stali. Mój 18-letni Trek 5200, pomimo brzydkich obelg na przestrzeni lat, pozostaje wiernym rumakiem, który uważam za równie piękny jak rower wyprodukowany w XIX-wiecznych technikach budowlanych. Nie obawiam się rozwagi, tak samo jak nie boisz się rdzy. Oba problemy są praktycznie nieobecne w ostatnich latach XX wieku, pomimo odosobnionych przykładów, które idealogowie wytropili, próbując udowodnić swoją materialną wyższość. Ride to, co lubisz, i nie marnuj czasu, próbując przekonać innych, że twój materiał ramy jest w jakiś sposób lepszy od ich. Całkowita wycena jest osobistym wyborem. Nie są to obiektywne dane 8211, które powodują założenie, dlaczego wolumeny sprzedaży są takie same. Wysoki poziom sprzedaży ramek Cf i Ti może łatwo wpływać na takie czynniki, jak popularność, tak łatwo, jak na to mogą wpływać punkty danych technologicznych, takie jak długowieczność i trwałość. Całkowita wycena jest osobistym wyborem, ale celem artykułu jest pytanie, dlaczego popularna percepcja wyceny jest silnie związana z motocyklami. Jeśli naprawdę wierzysz w ostateczne oświadczenie, to artykuł nie powinien być dla ciebie problemem. 12 stycznia 2017 Spot na Jasonie 8211 owiec na motocyklach (w przeciwieństwie do grupy przemysłowej 8216Sheep On Drugs8217) jest głównym zakupem tego, co zostało mu powiedziane lub sprzedane, po to, by zmieścić 8211 rozglądać się i uzyskać znacznie lepszy układ jezdny to może być prawie tak lekkie (a niektórzy twierdzą, że lżejsze) wykonane ze stali. Więcej zysku można uzyskać z roweru węglowego, a po prostu zapomnieć o wadze, skupić się na obsłudze. Jest to rok 2017, a ludzie wciąż dokonują wyborów, nie wszystkie z tych świadomych wyborów to węgiel 8211, mój następny będzie stalowy. Aha, przejdę do Carbon, moje przewidywania są takie, że grafen o strukturze spienionej będzie następnym, pięknym, niestandardowym stalowym motocyklem 8211 i Waterford R33 8211, który waży mniej niż 18 funtów. Musiałem zapłacić, aby osiągnąć tę wagę 8211 Campy Record przez cały czas, korby węglowe FSA K-Force, trzpień węglowy ITM UnicoUnica, słupki wzmacniacza sztabki, zestaw głowicy Chris King, koła Selle Italia Mavic Ksyrium SSC SL, Speed ​​Play X18242, Easton SL90 węgiel forkand i siodło Selle Italia SLR Ti o wadze 165 gramów 8211, ale rama węglowa o takiej samej konfiguracji kosztowałaby tyle samo lub więcej niż mój rower. Ten rower jeździ jak wymarzony 8211 gładki i reagujący 8211, a dzięki przedniej części z włókna węglowego, sztycy i konstrukcji ramy, rower pochłania większość nieregularności drogi i nie odczuwa szumu. Ponadto, mój rower otrzymuje taką odpowiedź, o której autor mówi od innych motocyklistów i motocyklistów. Mój rower jest piękny i rzadki (zieleń wyścigowa ze staroświeckimi białymi panelami), a większość miłośników wie, że doceniają go tak samo, jak jakikolwiek rower węglowy z linii produkcyjnej, z którym się spotykają. Podróżowałem również z motocyklem i serwisowałem go w dużych sklepach w Denver, San Diego i Bostonie 8211. Mechanicy kochali rower i nie wierzyli, jak lekkie i przyjemne było jeździć. Krótko mówiąc, moje urządzenie ma taki sam współczynnik WOW, jak każdy motocykl węglowy na drodze. Oszczędzam na inny rower, ale zamiast węgla będzie to tytanowa wersja Seven lub IF 8211, której jeszcze nie zdecydowałem. Podoba mi się ten artykuł, ponieważ obecnie jeżdżę na dziesięcioletnim stalowym rowerze i myślę o zwiększeniu emisji, gdy w tym roku nastąpi spadek. I 8220get8221 wszystkie punkty dotyczące zalet stali iw pełni zasubskrybuj 8220don8217t kupują wszystko, na co nie możesz sobie pozwolić, aby zastąpić teorię 8221. Ramki węglowe wydają się dla mnie ryzykowne, z uwagi na potencjalne pęknięcia podane w tym artykule. Ale z drugiej strony, niewielu z nas może odwiedzić targi lub poszukać niestandardowych producentów rowerów. Gdzie można zobaczyć takie stalowe motocykle, o których tutaj mowa? Być może ważniejsze jest to, że jazda testowa byłaby możliwa Nawet w googlach 8220Bayliss 8221 pojawia się tylko w letnich linkach i nic o samym budowniczym. Dzisiaj współczesny stalowy rower brzmi zachęcająco, ale być może niedostępnym dla większości motocyklistów. Myślę, że dobry stalowy rower jest jak dobry wzmacniacz lampowy. Tak, najnowocześniejsza technologia ma zalety, ale jest coś w stali (i lampach), które są po prostu klasyczne i dobrze 8211 coś, co nie może być mierzone, tylko doświadczone. Dla tych, którzy polegają tylko na naukowych pomiarach i danych, to stwierdzenie będzie brzmiało jak myślenie płasko-ziemskie, a to jest w porządku. Podsumowując, są plusy i minusy węgla, ti, aluminium i stali. Jeździć tym, co kochasz. 24 września 2017 r. I8217m jeździ na 2003 LOOK KG461. Jest w pełni karbonowy (używa aluminiowych występów), ale uwielbiam jeździć i I8217d porównać go do stali. Niestandardowe, nie stalowe, i dostałem je za niesamowitą ofertę. Jest sztywny, wygodny i z tego, co słyszałem, jest silniejszy niż inne pełne ramy węglowe. A 8220wet noodle8221 jest tym, co nie jest8217t. Kilka dobrych punktów tutaj. Przy 6821758243 i 230 funtach. I8217m na końcu krzywej dzwonowej. Niedawno sprzedałem rower węglowy Calfee i zastąpiłem go motocyklem ze stali IF. Calfee był cadillakiem, którego rama węglowa zżerała wstrząsy i przypadkowe wibracje na drodze, jak nikt inny. Nie wspominając, że było seksownie, jak na diabła patrzeć. Ale nie był wystarczająco sztywny, by dobrze zejść i miał marny problem z chybotaniem prędkości (nie mogłem nawet zipować mojego dżerseju z prędkością 15 mil / h, a rower nie chciał zejść). Będę kreślić moje negatywne wrażenia węglowe na tym, że nie jestem standardem dla rowerzystów w ogóle. Mimo to rama węglowa była kuloodporna. Przetrwał jedną dobrą katastrofę bez szwanku, i myślę, że mogłem rzucić to w dół po schodach bez złego skutku. Dodaj, że Calfee może naprawić uszkodzoną ramę bez większego wysiłku i nadal jest świetną okazją. Po prostu uważam, że węgiel jako materiał rowerowy wciąż wyłania się z niemowlęctwa. IF Crown Jewel w stali nie ma żadnego z tych problemów (i zstępuje jak it8217 na szynach) tylko za niewielką karę821111,1 funta (co stanowi 0,5 całej paczki, gdy weźmiesz mnie). Jest tak samo gładki jak węgiel i dużo więcej zaufania, inspirując się do zjazdów. Ale jako pilot, który zajmował się opracowywaniem materiałów lotniczych, prawdziwym powodem, dla którego się przełączyłem, były tryby awaryjne. Węgiel zawodzi w jeden sposób: nagle i katastrofalnie (stery Airbus, każdy). Stal może wgniatać, zginać, pękać itd., Ale zwykle wiecie, co nadchodzi. Nie chciałem zaufać mojemu życiu materiałowi, który mógłby się rozpaść po szybkim zejściu. W obu materiałach są zalety, a wraz z dojrzewaniem technologii szkieletu węglowego, osobisty gust będzie decydował o wyborze materiałów tak samo, jak kompozycji. Jestem jednak zakochany w mojej stalowej ramie i będę jeździł nią przez wiele lat. Kto daje szczurom materiał lepszy? Czy to naprawdę ważne, czy ludzie lubią węgiel lub stal lepiej Czy naprawdę musimy poświęcać czas na argumentowanie własnego gustu Czy ludzie, którzy posiadają rowery węglowe, będą czytać ten źle napisany artykuł, mają objawienie i idź kupić stalowy rower, ponieważ z biegiem czasu, dziesiątki tysięcy ludzi, w tym 8220Pros, stali się głupi i zapomnieli, że stal jest o wiele lepszy Kurt Gensheimer, idź na ochotnika do kuchni zupy i rób coś, co naprawdę ma znaczenie, gtgt170kph nie jest klasyczne. Kiedy ostatni raz ktokolwiek z nas poszedł tak szybko, nigdy. Zgoda. Ten film ma 15 lat. Myślę, że od tego czasu węgiel stał się odrobinę lepszy. Stal zepsułby spoinę. I8217m właśnie mówi8230 dostać jakieś aktualne informacje. Mieć cały stalowy Columbus tubing Bianchi z wczesnych lat 908242 i aluminiowy Bianchi (2001). I8217m szuka aluminium z karbonowymi wspornikami siedzeń lub całego węgla. Stalowy rower nigdzie się nie wybiera i ma pewne zalety, ale nie zbliża się do akceleratora aluminium. Czy mam wyścig No8230, ale jeśli chodzi o tworzenie zielonego światła, istnieje różnica. Rury węglowe dla każdego z nich pomogły w usunięciu części szumu na drodze i szukam widelca do węgla z tej samej przyczyny. Każdy będzie miał swoją opinię, ale nie mogę powiedzieć na pewno, czy byłby lepszy od drugiego, ale jestem pewny jednej rzeczy w pojeździe grupowym i starając się nadążyć za paczką, to jest cena za wagę i ofiara z ramy absorbująca część energii podczas próby przyspieszenia. Więc moja stal jest dobra na przejażdżki po kraju, trasy rowerowe, dojazdy do pracy i załatwianie sprawunków, a to dlatego, że wyposażono mnie w potrójną korbę. Mój rower treningowy chcę i chcę, aby był szybki i będzie pasował do dowolnego materiału lub kombinacji, które będą wygodne, ale wydajne i nie sądzę, aby stal pasowała do tego zamówienia. Jest to zgodne z twoimi potrzebami. Stal wraca z siłą i odradza się zainteresowanie nowymi rowerami stalowymi i klasycznymi. Fakt, że jest to już 29. post do artykułu, mówi wiele. Zabierz swoje klasyczne Masi, Pogliaghi itp. Do aktualnej imprezy kolarskiej w USA, a ludzie zwrócą większą uwagę na Twój rower, a następnie zwycięzcę wyścigu Cat 1-2. Mieliśmy już 4 wszystkie kryteria ze stali tego lata, i chociaż nasze największe pole miało tylko 15 zawodników, wyścig stalowy był najbardziej popularny w tym dniu. Dla 95 procent zawodników stal ma sens, ale wszyscy mamy wpływ na marketing. Oprócz mnie, oprócz stalowej floty, posiadam również kilka plastikowych rowerów. W 2017 roku będziemy wystawiać drużynę wyścigową wszystkich Steelów, by rywalizować ramię w ramię z modelami carbon. Zobacz zdjęcia z naszych aktualnych wyścigów i wyścigów oraz kilka klasycznych ujęć w MenofSteelRacing. Przypomina mi to Monty Python 8220Looks przypominający czarownica 8221 (z czarownicami z włókna węglowego będącymi czarownicami). Posiadam dwie ramki Look (555 i 585 Ultra) i oba są jednolicie doskonałe. Nie stracili sztywności wraz z wiekiem, nie rozbili się na kawałki i są jednolicie lepsi od wszystkiego, na co spadłem wcześniej lub później. Jeśli lubisz stalowe motocykle, kupuj stalowe motocykle. Proszę, nie próbuj przekonać wszystkich innych, że nie mają racji, jeśli chodzi o jazdę z węglem. Wszystkie błędy wymienione w odpowiedziach są po prostu 8280. Węgiel jest technologicznie lepszym materiałem i znacznie lżejszym. Fakt, że ktoś musi pójść na egzhororystyczne środki (dużo pieniędzy na kupowanie lekkich części), aby uzyskać równoważne (nie do końca), oszczędności na wadze motocykla z napędem węglowym, mówi wszystko. BTW, posiadam również rower 8220 custom Ti8221. Świetny rower, ale pchnij się, pchnij Look 585 za każdym razem. Rower Ti jest po prostu leniwy w porównaniu do niego (te same komponenty itp.). Tylko mój .02 Nru 8230 Odrób swoją pracę domową, mój przyjacielu. Poświęć więcej czasu na czytanie niż na pisanie. Trek nie publikował swoich węgli dopóki AFTER Trek nie poprosił ich o to. Spójrz na poziomy węgla Trek: jedna biała kropka, jedna CZARNA DOT, jedna CZERWONA DOT. To nie przypadek, Columbo. Cześć, ciekawy artykuł, ciekawe komentarze. Nie rozumiem, w jaki sposób niestandardowe ramy stalowe mają dobrą wartość, gdy jeden z producentów jest cytowany jako wydający 100 godzin na klatkę 8211 w ciągu 40 godzin (ostrożny współczynnik obciążenia dla firmy), który wynosi 8174 000 000 USD, mogę uzyskać rower z ramą z węglem z 105 dla NZD3000, mniej na specjalnym itp. Również, mając złe plecy i patrząc na ulepszanie mojego sześcioletniego Wheelera 7100, właściwości nawilżające węgla są dla mnie atrakcyjne. Świetny artykuł prowokacyjny z kilkoma bardzo dobrymi stronami. NASA, Formuła 1 i Boeing wykorzystują stalowe spojrzenie 8211 na śruby i łożyska8230). Pomyśl, że podwozie to węgiel. Wartość nie jest absolutna. Może niestandardowa stal nie jest wspaniała 8216value82178230, ale potem znowu niestandardowy węgiel byłby gorszy Dla tych miłośników samochodów, jeśli Ferrari zadzwonił do ciebie i zaproponował ci wykonanie niestandardowego F430 z twoimi ulubionymi specyfikacjami i kolorem i zaprojektował go specjalnie dla twojego ciała i jazdy styl i naprawdę możesz sobie na to pozwolić, gdybyś go nie wziął pod uwagę Być może kwestia bycia 8216value8217 napędzanym wyborem jak Toyota nie jest celem. Być może to, że zrobione DLA CIEBIE ma znaczenie niezależnie od materiału. Przy okazji, sprawdziłem stronę internetową Johna Slawta8217s (ramki Landshark) i zobaczyłem niestandardową ramkę, którą Levi Leipheimer poprosił, aby ją wykonał. Levi może jeździć jedne z najlepszych rowerów węglowych za darmo i odgadnąć, co zdecyduje się kupić Interesting8230 Wspaniałą rzeczą w tym artykule jest rzeczywiście stymulowane rozmowy. Mam starą stal, nowoczesną stal, wszystkie aluminiowe i wszystkie rowery węglowe. Kocham każdy rower ze względu na jego szczególne cechy. Każdy rower przynosi uśmiech na twarz, kiedy jadę 8211, ponieważ uwielbiam jeździć. I nie jestem zbytnio skoncentrowany na tym, co jeżdżę. Miałem też kiedyś mentalność 8220lemming8221 w moich wyścigowych dniach. Miałem co było popularne w tym czasie. Teraz mogłem mniej przejmować się tym, o czym myśli jakiś wąski umysł. Każdy fanatyczny sport i hobby ma takie same typy nastawień grupowych 8211, ponieważ pomimo zabawki jest używany przez ludzi. Dla mnie materiał ramy ma więcej wspólnego z misją jazdy. Heck, George Hincapie ma bardzo ładny stalowy rower, który jeździ regularnie tylko dla czystej radości PONIEWAŻ to NIE jest maszyna wyścigowa Mam rower, ponieważ jazda jest tak wygodna na całodziennych przejażdżkach w górach, gdzie masa robi różnicę. Ten konkretny rower ma kąty niewiele różniące się od tych, które były nazywane 8220sport tourers8221 8211, nie są to ramy kątowe. Mój stary Bridgestone z lat 80. to prawdziwy stalowy klasyczny sport tourer. Ale jazda jest mniej pionowo zgodna, a tylne tri ma większą elastyczność niż moje inne motocykle. Tygrysy o zmiennej grubości TIG z lat 90. na moim rowerze Bianchi tworzą sztywny rower, który waży tyle samo, co moje wczesne lata 90-te, wszystkie aluminiowe kościane grzechotniki Cannondale (testowane jako najsolidniejsza rama produkcyjna wykonana w czasie 8211 i jeździ jak ona). Każdy materiał ma swoje miejsce. Istnieje wiele zmiennych, które nakładają się na każdy typ. Niestandardowa stal ma swoje miejsce, szczególnie dla jeźdźców, którzy chcą klasycznej rurki o większej długości niż dłuższej niż rura podsiodłowa. As for the comment that there are no worthy steel bikes being made 8211 that is because you hang out at a shop that focuses on racing only 8211 not giving the customer what is best for them. I see those bikes being sold by the-soon-disillusioned-customer on Craigslist every day. Pick your LBS carefully. For instance, the Raleigh Clubman is a very nice riding steel bike available at LBS in most cities of any size. Very classic look, too, yet with modern components. Very smooth ride. As a juxtaposition, the other day I was at my local shop when a woman came in with her Lemond steel ride from the late 90s. She was tired of the stiff ride and wanted to try a Cannodale cf like her friends ride. She really knows her bikes, riding 200 miles a week in the summer and done a number of bike tour vacations. The shop didn8217t have a 48 cm frame in stock for her, but did have the same model in aluminum with cf fork. She loved the ride, rode it 3 times that afternoon, and then agreed with us that she had no need of a cf bike 8211 which with the same setup would cost 350 more for nothing gained. She got the bike fitted the next day and rode away smiling. For me, that proved the point that great engineering is More Important than the material of the bike. There are cf bikes that ride like crap for anyone except a Cat racer. There are steel and aluminum bikes (and Ti) of the same vein. And there are great riding bikes made in each material. Know your mission and buy accordingly I8217m drawn to the value of craftsmanship and unique frames as opposed to mass produced, but the author8217s claims about the longevity of steel have to be questioned, thus raising some doubt on his other assertions. My friend who has a beautiful custom steel bike just showed me the rust spots coming from the inside of the seat tube to the outside, while commenting he expected to be forced to get a new bike in another year or two. Whenever he gets caught in the rain he has to take his seat post out and do a gun barrel-type swabbing job to dry out the inside of the seat tube in order to preserve the bike for as long as possible. He rides constantly, but maybe it won8217t be an issue for you if you don8217t get wet very often. Well, this debate has gotten interesting, and has covered most of the interesting points, but not all of them, so I8217ll weigh in. For the record, I presently own 2 carbon bikes (a cheap lugged one, and a Cervlo R3 SL), and a custom titanium mountain bike (700c as well, for that matter). Custom geometry makes a lot of sense for mountain bikes, and not so much for road bikes. A mountain bike8217s handling represents a whole slew of trade-offs an order of magnitude more complex than the geometric decisions made when designing a road bike. When8217s the last time you saw a road bike with much of anything other than a 73 degree headtube (in normal sizes, of course, where altering headtube angle and fork rake is not necessary) Ok, pretty much never. Road bikes, on the other hand, don8217t really have weight-distribution-dependent steering, nor do they have funny terrain-specific handling trade-offs brought on by steerer angle, or any of that other all-terrain nonsense. Unless you8217re a freak, custom road geometry makes little to no sense, and for the record, I8217m 6821778243 with a 39.58243 inseam, and ride off-the-shelf compact road geometry with no problems. Go invest in a fitting, not custom geometry. Now, on to materials If you8217re a serious recreational rider and have some dosh you8217d care to be parted from, titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making). Barring that, you should be riding aluminum if you8217re more interested in keeping your budget down. FEA-driven hydroformed frame members just don8217t exist in the ferrous bike world last I checked (at least not to the extent that they do in aluminum-land). Short of titanium or true high-end carbon, nothing can touch aluminum for its ability to be purpose-tuned at minimal cost. If you8217re not racing and want some ride comfort, you should invest in a forgiving carbon fibre seatpost and kiss your Fred-dom goodbye and buy some 25c (or larger) tires, rather than pretending that frame material can make anywhere near the same magnitude of difference (there are some exceptions to this in carbon-land, but they cost lots of money). And on to the truly hardcore: If you8217re actually racing, you probably already know about comfort trade-offs. Ti and steel are simply not options, as nobody8217s managed to make a titanium or steel frame transfer power as efficiently and handle as precisely as aluminum alloy or carbon fibre can (some titanium gets sort-of close, but not close enough). If you8217re on a budget, you8217re buying aluminum with the stiffest bottom bracket you can find, and maybe considering some sort of aerodynamic trickery (there8217s a reason the Cervlo Soloist Team conquered so many races before the competition clued in). If you8217re not, there is absolutely nothing that can match the power transfer of a carbon frame without being a 6-pound-plus aluminum brick, at which point you might as well just stick some cranks and drop bars on an old engine block. While we8217re talking carbon, let8217s not get carried away. Trek are great-quality frames, and if you8217re the type of racer whose legs could whip up a good meringue they8217re damn light (but so are lots of others 8212 honestly, and this is personal preference, I8217d take a Scott instead if I were in the market for such a bike) and suitable for your riding style, but if you8217re the type of rider who cares how stiff their crankarms are, Trek quickly falls off the radar and frames like the S-Works Tarmac, Cannondale8217s top-of-the-line, and most of Cervlo8217s offerings (and a good number of others, I8217m sure, so don8217t take my as arrogant enough to think I8217ve found all the good frames) quickly find their way to the surface. If you8217re really, really curious where the numbers lie here, Specialized has been kind enough to provide some test figures for most of the top-notch products out there (with a few conspicuous omissions, and some not-so-subtle tipping of the 8220scales8221 on their stiffness-to-8221module8221-weight comparison) here: specializedOAMEDIApdfcatalogs08FACTBroch. pdf (page 7) And on that note I8217m out for the night. I hope some of this has been at least somewhat informative as to the realities of bike frame trade-offs these days. Incidentally, I didn8217t buy the R3 SL for its weight. Great post Paul. Can I ask, what is the life of an aluminium racing frame compared to carbon racing frame Quote from Paul: 8220If youre actually racing, you probably already know about comfort trade-offs. Ti and steel are simply not options, as nobodys managed to make a titanium or steel frame transfer power as efficiently and handle as precisely as aluminum alloy or carbon fibre can8221 Sounds more like opinion than fact. Check out the Pegoretti Big Leg Emma to see a perfect example of steel being more than adequate to deliver power: I agree with the claim that you can get more stiffness out of a carbon or Al frame for a given weight but who said stiffer is always better Numbers from Specialized or any other company are usually biased and I8217m reminded of the old saying, 8220there are lies, there are damn lies and then there are statistics.8221 Also reminds me of an article from Keith Bontrager a while back who demonstrated why having a super stiff BB is NOT energy efficient in all cases. Look it up8230 some simple trig explains it and Sean Kelly on his flexy Vitus back in the day is living proof8230 Here8217s an experiment to try: Jump up and down as high as you can on a concrete sidewalk for about 5 minutes. See how you feel. Now do the same on a trampoline. Knees feel any different Perhaps the analogy isn8217t perfect but here8217s the point: just because something is unyielding underneath you doesn8217t make it more efficient or enjoyable to ride. The debate continues8230 Interesting frame, but I still doubt (I haven8217t ridden one, but if I can I will) it8217s addressed BB stiffness. Those stays will be stiff under compression, but there8217s nothing there to prevent the BB shell from flopping all over the place (just like my cheap carbon frame does, and just like a Trek Madone did when I took one out for a test). I8217ve certainly ridden both carbon and aluminum frames with stays that big, and they don8217t manage to do a lot, even though aluminum should in most cases provide more stiffness in the same external cross-section, as it8217s necessarily thicker-walled. Carbon lets you do clever things like building a conic (or similar, see S-Works Tarmac SL2 and most of Cervlo8217s offerings for examples) seattube, which is the primary member capable of resisting BB flex. You can also brace the BB shell itself from a great distance with a big blob of a teardrop-crosssection 8220bottom bracket8221. This is flat-out impossible with any drawn or extruded metal tube products. Sufficient (but still not equal) BB stiffness can be accomplished in aluminum, at a moderate weight penalty, whereas any fabrication of steel or even titanium tubing would be freakishly heavy to accomplish the same thing (if you could form them like you can carbon the story would be entirely different). As to Specialized8217s numbers8230 they tell a funny story. They8217ve obviously tried very hard to make their frame look fantastic (duh), but notice how they cannot for the life of them shake the R3 from nipping at their heels, and how they8217re forced to use a proprietary crankset with integrated BB to finally 8220beat8221 it on 8220module weight8221 so they can claim they have better stiffness-to-weight (which they don8217t). And of course, take the 8220vertical compliance8221 number with a grain of salt: Cervlo goes around pimping their thin seatstays as being dramatically more compliant (very much like what Specialized is trying to tout), but the reality is that most of the perceived ride quality of their frames ACTUALLY comes from frame flex at the seat cluster, which the thin top ends of the stays do affect. 8220Custom geometry makes a lot of sense for mountain bikes, and not so much for road bikes.8221 Thats a pretty silly thing to say. It would also be news to an awful lot of people. Since people tend to be on their road bikes for very long periods of time the slightest sizing errors can cause all sorts of issues. Head tube angle How about top tube and seat tube length Sizing can give you weirdly long stems which gives the bike an unbalanced feeling as can other compensations made by fitting. 8220titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making).8221 Yes I prefer titanium. Power transfer is a bunch of baloney and that has been proven time and again. Neither my Litespeed Vortex nor my Moots have any creaking issues. 8220Specialized has been kind enough to provide some test figures8221 I8217m sure they have. Oh, and one more thing: I8217ll certainly conceded that riding on the flat or on mild rollers is pretty much indifferent to stiffness, as handily demonstrated by many successes on not-so-stiff frames. But, I8217m a big guy and climbing already sucks enough for me that I like to have as little extra fatigue from hammering up a steep hill as physically possible. 8220Since people tend to be on their road bikes for very long periods of time the slightest sizing errors can cause all sorts of issues. Head tube angle How about top tube and seat tube length Sizing can give you weirdly long stems which gives the bike an unbalanced feeling as can other compensations made by fitting.8221 I take it you8217re buying custom road forks then, too. This is a big silly argument: A road bike needs to fit you well when it8217s pointed in a more-or-less straight line, because it8217s usually pointed in a more-or-less straight line (even in fast switchbacks you aren8217t doing the kind of ridiculous crap that technical singletrack can incur). 10mm of stem length doesn8217t make or break a road bike8217s ability to be piloted down whatever course you8217ve chosen, but it does on a mountain bike. So having the - right - top tube length and whatever else within a very small margin on a mountain bike determines whether you can have both correct fit AND useful handling in a wide variety of situations. And what8217s this silliness about head tube angles being part of custom fit When8217s the last time anyone found a good reason for building a frame (read: normal road frame, not a TT frame or something) with ANYTHING other than a 73degree43mm-rake fork, OTHER than eliminating toe overlap on smaller frames The need for anything like this is a crock, as road bikes are generally ridden on surfaces without any substantial curvature, and they don8217t have various amounts of front suspension travel (not to mention rear-axle-to-perpendicular-to-steerer distances) which then go on to affect steerer angle, front wheel canter for deflection purposes, and fork trail, and whatnot. Road bikes, for all intents and purposes (this doesn8217t cover CX bikes, obviously) are ridden on FLAT surfaces, and therefore do not need to take into account a particular rider8217s preferred range of handling compromises as terrain does such interesting things as changing steering trail, as - does - happen on a mountain bike. Yes, road bikes - do - need to 8220fit8221 better for comfort purposes, because you usually ride them longer and their tires are less forgiving and whatever, but unlike a mountain bike virtually all of these cases can be cured by moving your seat and bars around. As far as titanium goes, you might as well go custom because for once you8217re looking at a product that - is - manufactured as if it were custom whether you choose to specify custom geometry or not (at least as far as buying Ti from this continent goes). Well, so far we8217ve established that custom size framing makes no sense whatsoever. It is neither necessary for fit8230nor is it cost effective. Secondly we8217ve extablished that, if durability is the issue, then titanium is the only choice. All the others have lifespans8230including steel which rusts. If titanium is too expensive, then aluminum is the best choice for the serious enthusiast who rides hard on the weekends but doesn8217t necessarity race. Aluminum can be hydroformed into exotic and purposeful shapes inexpensively. It is relatively durable, will not rust, can be repainted easily and does not require the tender-loving care treatment of Carbon Fiber. Furthermore, Aluminum can be interfaced with Carbon Fiber components, such as a seatpost and fork, to give a rather excellent ride without all the headaches. For the weekend enthusiast who likes to hammer down once in a while, aluminum will outperform steel or titanium, given its stiffness. And lastly, due to the exotic and purposeful shapes8230it has the most style. And since it is indeed a metal, it offers the full lustre of its paint8230unlike CF which does indeed look a bit plastic. Its good to have thought this all through. So while steel may be real8230aluminum really is a steal Paul: 8220If youre a serious recreational rider and have some dosh youd care to be parted from, titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making).8221 Eerrr8230yes and no. Yes Ti8217s power transfer is crap in 8220most cases8221. No I out sprint a friend of mine 2 days who has the same (or more) leg power who rides a CAAD 9, i8217m riding a Lynskey R3308230 how about that for validation Agree that High end Alu and carbon beats Ti hands down in the power transfer department but it8217s a relative issue because a lot of other things come into play that will affect the out come. Nope8230 my R330 don8217t creak either8230 Yeah, yeah, guys. they don8217t creak if you put Ti Prep everywhere you8217re supposed to (my Ti MTB only makes funny noises in its drivetrain, thankfully8230 errr, wait that8217s not something to be thankful for8230) Back to racing8230 it8217s not so much that a flexy bottom bracket reduces how much instantaneous power you can lay down on the road, as you might expect. The effect is that, including the wind-up and unwind, each pedalstroke takes a longer time, and your muscles start to suffer from it. In conditions like serious climbing or extreme headwinds, where you have a substantial deceleration between pedalstrokes, you do actually 8220lose8221 some power to the frame wind-up. Accordingly, your top speed in a sprint is unlikely to change (and you8217re probably spinning pretty high RPMs anyways), but you8217ll lose some time on any moderately long climb, and I doubt you can - hold - that sprinting speed for quite as long, as every pedalstroke sustaining your top speed is taking just a little more out of your legs than it otherwise could be, nor can you reach that speed quite as fast as you could with less frame wind-up. Of course, if you8217re not racing none of this matters, at all. You take a rest, and then you kick your buddy8217s butt again, and declare yourself victorious before any difference in muscle fatigue might try to tip the tables the other way. And hey, his CAAD9 has got to be heavier than good Ti, so that8217s probably tiring him out just as much (if you8217re not on level grade all the time) 8212 as well as the much harsher ride reducing his power output through fatigue. Quotes from Paul: 8220Interesting frame (Pegoretti Big Leg Emma), but I still doubt (I havent ridden one, but if I can I will) its addressed BB stiffness. Those stays will be stiff under compression, but theres nothing there to prevent the BB shell from flopping all over the place8221 8220whereas any fabrication of steel or even titanium tubing would be freakishly heavy to accomplish the same thing8221 I8217m curious, how big are you Paul The Pegoretti frame has a 32mm seat tube and what looks like a 35mm down tube so you can8217t be serious when you say that BB will be flopping all over the place. For those who remember former 7-Eleven powerhouses like Davis Phinney and Sean Yates they did perfectly fine with 28.6mm seat tubes. Besides, from a power transfer standpoint the huge chainstays make more of a difference than any side-to-side BB flex would. I8217ll admit, to get a super stiff frame made out of steel it would exceed 4.5 lbs and probably over 4 lbs for Ti but if a rider is that big how the heck does 5 lbs or less of metal qualify as freaklishly heavy. How much extra weight is a water bottle, like 1 12 lbs Whoa, better not carry a Camelback8230 Paul: 8220Accordingly, your top speed in a sprint is unlikely to change (and youre probably spinning pretty high RPMs anyways), but youll lose some time on any moderately long climb, and I doubt you can - hold - that sprinting speed for quite as long, as every pedalstroke sustaining your top speed is taking just a little more out of your legs than it otherwise could be, nor can you reach that speed quite as fast as you could with less frame wind-up. Of course, if youre not racing none of this matters, at all. You take a rest, and then you kick your buddys butt again, and declare yourself victorious before any difference in muscle fatigue might try to tip the tables the other way. And hey, his CAAD9 has got to be heavier than good Ti, so thats probably tiring him out just as much (if youre not on level grade all the time) as well as the much harsher ride reducing his power output through fatigue.8221 Interesting point but like i8217ve said earlier, it8217s got a lot to do with other things that comes into play8230 Design body weight is the first to come into mind. I8217m not a big guy, 173cm at 73kg riding a 54cm top tube length R330 Ti frame is more than capable to handle my weight and output. In addition to that, the design of the R330 has bucket loads of tube butting, shape manipulation and different tube diameter sizes strengthening different areas of the frame8230. all this has got nothing to do with quality Ti because CAAD9 is the top frame in Cannondale8217s alu range hence frame material becomes equal in their own comparison. Back to Racing Riding method has got a lot to do with how the frame reacts as well. A musher will appreciate a super stiff frame because they can gain more from a more 8220compliant8221 frame, the same goes for crit racers but for long haul races, most will appreciate a slightly compliant frame because your body will perform better from not getting a beating by road bumps and vibrations. If you race long distance enough, you8217ll know that spinning (high RPM) is much better than mushing and by spinning (assuming that you know how to cycle in circular motion rather than pushing your paddles, a lot of ppl don8217t realize they don8217t cycle the right way) does not create that wind-up and unwind motion so much to a degree that it8217ll change the angle of the BB to sap your energy. Most of us will tackle a long climb or a steep climb by spinning high RPM or high gear, i doubt any of us has legs of contador or Andy8217s to mush our way up a hill. Back to Racing Riding method has got a lot to do with how the frame reacts as well. A musher will appreciate a super stiff frame because they can gain more COMPARED TO A compliant frame8230. the same goes for crit racers8230 Regarding the new stainless steels: For those who don8217t know, the tensile strength for 953 is through the roof If the tubing manufacturers make some tubes in more moderate thicknesses (858 instead of 747 or 636) these things would be pretty dent-proof as well. Sure these things may never go into the sub 2 lb category but if we8217re talking the difference between carbon and steelTi frames being around 2 lbs then is it really that bad to have an 18-19 lb road bike I guess I must be old school too from the days when a 21 lb steel Pinarello was a standard pro-level bike8230 This article made some good points but it forgot too many. The reason for buying steel bikes goes beyond this. Durability is hands down better but not just from crashes or mistakes loading or shipping the bike but also from a fatige standpoint. That silly carbon bike doesn8217t ride the same as it did when it is brand new. Carbon breaks down and loses its stiffness overtime. The steel or ti bike on the other hand will ride pretty much the same 50 years and 100,000 miles down the road. The other reason is comfort. You think that carbon is comfortable, ha I say. Try riding it over on a chip seal or harsh road compared to steel or ti. The big difference steel and ti flex not merily absorb. Don8217t mistake the dead feel on a fairly smooth road for comfort, steel is going to give you some feedback and connection with the road its the rough road that is what is going to matter at the end of the day. I love specialized as a brand and the Roubaix is hands down the best riding carbon bike out there but if you take the same vertical compliance test specialized does to compare to other carbon bikes and do that compared to Serrotta, IF, or Waterford that is built for even a 200 lbs rider. The results will surely amaze you. Lets face it most of us don8217t race at least not seriously and at the end of the day would you really rather have a bike that weighs 1 pound less or something that will last and be more comfortable. This is a pointless debate. It8217 all about choices and the fact that there are so many option available to the bike-buying public is a good thing. The fact is that there are examples of wonderful bikes made from all sorts of different materials just as there are truckload of crap bikes made from all sorts of different materials. Over the years I have had many thousands of miles on bikes made from lugged steel, tigged steel, bonded aluminum, welded aluminum, 32.5 Ti, 64 Ti, lugged carbon, and monocoque carbon. The truth is, there was never any appreciable difference in my speed, comfort, or enjoyment once I got them set up right and got used to the handling. Tire pressure, saddle, pedals, and drivetrain setup are really where it8217s at8211 get fit right, run quality components and you will like your ride no matter what the frame is made from. Thanks Twain Great links. There8217s actually a company down here in San Diego (Escondido) called KVA (kvastainless). They8217ve been making stainless steel tubing since the 19508242s for the military and for wheelchairs. Their stuff is top shelf, but not as well known in the bike industry as Reynolds and True Temper. They8217ve started delving into frame building, and I8217m planning on doing a follow up article about the virtues of stainless steel in a bicycle application. Since KVA has been working with this material longer than both Reynolds and True Temper, and are new to the bike world, it might be very interesting to hear their perspective. Kurt G. implies that Steelman Cycles embraces carbon construction, I don8217t believe this is the case. Steelman (Brent Steelman) still makes awesome steel frames. His carbon frames were an experiment, not even on his web site. The only carbon parts he offers are carbon fiber seat and chain stays and forks, specifically upon request. His work is simply the best. My frame exhibits tremendous craftsmanship. The shaping of the tubing, the geometry, the fit, and nobody lays down a better tig weld in my opinion. Want lugs He builds those frames too. Checked out that KVA Stainless website and spoke to some guys there. Their new tubeset is apparently stronger than OX Platinum but imagine it in stainless The price looks to be more cost effective than Ti and the weight8230 well, check out the website. They8217ve got a photo of a frame hanging on a produce scale. If I8217m reading it right and it8217s not BS it looks to be around the 2 lb mark Could this be the next Ti or Carbon killer Oh and the tubes are 100 Made in the USA if that matters8230 Just replaced my full carbon fork with steel. Why Because I have a steel frame. Columbus triple butted foco. I figured, If the bikes steel, the fork should be, too. It8217s nice to look down and see a steel fork. Also replaced a 200 gram saddle with a brooks. So now my bike weighs 1 12 pounds more. I8217m 215. I plan on getting down to 180. I like the feel of the steel fork more than the full carbon. Also, I coulden8217t get past the babying I had to do with the carbon. Don8217t over tighten, Don8217t scratch, Don8217t clean with this, Don8217t get grease on the steerer tube, Check constantly for hairline cracks, If hit, Internal damage unseen may have taken place etc, etc, etc. Steel fork maintenace, If there is no rust, your good to go. Same with frames. Later. Oh, and don8217t use a stack height of more than one inch on carbon steerer. By the way, just took bike out with new steel straight bladed road fork which replaced a full carbon. Here8217s my review: Steel allowed a little more road buzz. Not bad at all, just a little more. Bumpy roads, steel fork softened hits more then the carbon did. Big hits, like pot holes, steel did better. Down hill, steel tracked like it was on a rail, the carbon fork would shimmy if I lifted my hands off the bars. That could be from the steel fork having a slightly slacker head angle. Also, I noticed the steel fork flex, not side to side, just in and out, some. I8217m thinking, the carbon just stayed rigid and stiff when the steel one gave a little. Overall, not a huge difference either way, just a little more piece of mind knowing the steel fork probably won8217t snap off becuae my stack height is one inch, or I hit the brakes really hard, ( Go to busted carbon for that story). As for the weight difference, didn8217t notice at all. Of course, I ride with a camel back with anywhere from 50 to 80 ounces of H2O at a time. Mam nadzieję, że to było pomocne. Later. I do not race nor have a custom bike for years my ride was a Raleigh Gran Prix from the 708242s, which gave me tens of thousands of miles of touring enjoyment, until I backed my car over it(I have ADD, what can I say) My replacement is a Raleigh Technium 440 from the middle 821780s, and surprise It8217s better than my GP was in its best days. Advances in technology are certainly real, but what satisfies any individual rider is, well, individual. I may have missed it, but the writer didn8217t mention that while frame weight difference may be 50 steel vs. carbon, the difference between frame PLUS rider is almost negligible. Want a lighter ride Lose a few pounds and ride the same bike. thanks a lot for putting the bike plus rider weight diference on the table. make the caculation i8217m 195 pounds, plus 3 pounds waterbotles, plus 1 pound shoes plus one pound clothes, let8217s say few things in a backpack. lets say around 200 pounds. and let take a verry light carbon bike for 15 pounds and a not so light bike for 21 pounds. so one side we have 215 pounds the other 221 pounds the diference is 3 percent increase. fucking 3 percent i8217m 195 pounds and i could get down to 170 with an ideal weight and a good ( verry good tranninglong bike rides and diet and no more beer ) so the lose of wight woul be 221 before and 191 after diference of 16 percent. so as the harvey allen just sayd, if you want a lighter ride, loose some weigt. If you8217re comparing apples to apples then the difference between a carbon bike and a steel one with the same parts and wheels is more like 2-3 lbs. So 215 versus 218 lbs That8217s 1.4 Alright, so having invested in a Cervelo R3 SL, and finally having ridden it since last posting here, I must disagree even more strongly with the touting of steel as the ultimate comfort frame material. I8217ve ridden plenty of steel frames, from 821770s Raleighs through brand-new bespoke Italian names. And then, on Sunday, I discovered it8217s possible to have a road bike you can sit down on - ALL OF THE TIME-, barring of course the need to lift the wheels over some road hazard. I also discovered that the stiffest bricks of aluminum road frames I8217ve ever ridden were pathetic wet noodles in comparison to this 2-pound beast. There seem to be some people going around making foolish generalizations about high-end carbon. I8217ve ridden top-end Madones. While they8217re light, and the front end is just great at incredibly high speeds (the minimum requirements for a Tour-grade frame), they aren8217t in the same ballpark as far as ride quality or hair-trigger power transfer. Don8217t go around assuming a Jaguar is a reasonable basis for drawing performance conclusions about an Aston Martin, ja (This also applies to carbon forks8230) September 1, 2009 matthieu: 8220an buy a good sadle, that s where your ass is all rid long 8221 Well, not quite. My ass is shaped all wrong and I8217ve yet to find a saddle that8217s really comfortable on its own. However, I8217ve just recently found that I can run damn near any piece of crap saddle on my new(er 8212 I have two now) carbon frame (certainly not on the old one though) and NOT have to deal with the usual discomfort from whatever saddle I8217ve decided to put up with for the day. You8217re bang-on about weight. Beyond keeping the weight of the bike closer to the ground and gyroscopic effects of cornering on heavier wheels (or likewise when dealing with a crosswind 8212 try some light hoops in a crosswind and tell me it8217s not a world of improvement), bike weight doesn8217t mean squat. It means something if you8217re racing, and that8217s it. Even if you8217re lagging slightly behind on club rides it8217s probably because your legs or bike fit suck, not because your bike weighs more than the addict that8217s parked beneath the spandex-clad ass up ahead that8217s slowly distancing itself from you8230 It8217s getting a ways away from the frame materials discussion, but let8217s talk for a moment about buying speed (I8217m ignoring obvious things here, like clipless pedals): First and foremost, if you can8217t do it reasonably well yourself, get a professional fitting (I haven8217t, and at this point could probably do with the marginal improvement it would represent), as this will not only give you better biomechanical performance but will make you more comfortable, and a more comfortable rider can put out more power (unless you8217re Lance). Second, ditch the backpack, tshirt, baggy shorts, etc. and get some lycra. Aerodynamics mean everything if you8217re actually intent on moving forward at a higher speed. Further to that, invest in some deeper rims if you haven8217t already 8212 I won8217t run anything shallower than about 25-30mm, for any purpose. And don8217t forget some tires that not only roll well at a useful pressure (given your body weight), but that let you hold that speed through corners 8212 right now I run Conti GP4000S and they suit this purpose well. Next, go ride harder, and discover the subtle and not-yet-significant (until you get in better shape) ways in which your bike compromises your performance potential here and there, and then MAYBE consider upgrading further once you can spank at least some of the Cat38242s in your club. If you want to know why I8217m still bored by steel and titanium as road frame materials, go take a top-end S-Works or Cervlo R-series or Scott or something similar out for a test ride, instead of blindly insisting that steel8217s better (as well as titanium) because it rides nicer than some arbitrary, expensive, and boring 8220high-end8221 carbon frame. There8217s expensive carbon, and then there8217s good expensive carbon, and there8217s an incredible amount of distance between the two. real steel real racers The new Steel is the best period, ask any knowledgeable frame builder, ti is a close second, carbon just a another way to get an empty wallet and short life bicycle but i guess if one has more money than the crown jewels and would like to look quite fast while getting launched off the back Peloton like a hot rock. thats ok at lest you8217ll look like a pro. sure right oh you paid more than the national budget for the last nine years and that plastic bicycle you just bought for a Googol ( A googol is a large number. that is a one followed by one hundred zeros )so you paid a ton lollies and what did you get for all those simoleons spent a ill fitting, harsh riding bicycle that has a short lifespan. man you only live once so why end up in Recession, save those lollies for later and discover real cycling, meet my best mate Mr modern steel unlike Mr plastic or carbon 8220alias Mr carbon plastic fibber8221 (notice that i spelled how it should be written)(1) My best mate Mr modern steel will give a quite smooth and predictable ride in all cycling conditions from worst to best.(2)you wont need worry about ones health when Mr plastic fibber frame expire date comes up. because he8217s not up to the task at hand, because my best mate Mr modern steel will be here long after were gone, so no worries about hospital mates he8217s quite dependable.(3)cycle fit is very important and Mr plastic fibber offers no proper sizing whilst Mr modern steel has the proper fit only limited to the master cycle builder. (4) losing all them pints off ones belly and training proper will have a greater effect that saving a few grams off with Mr plastic fibber (5)All the lollies that one has saved by riding Mr modern steel you could finely get rid of those quite daft looking spandex jean look cycling shorts and give the dustman the quite large and ridiculous looking cloth covered styrene foam helmet. Regards from father time steel December 16, 2009 Typical riderracer since 1986. I bought Aluminum in 1986 and 2017. Carbon in 2009, 2017 and 2017. Ti for one year. Steel for about 6 years, etc82308230.I would say Aluminum is the worst. Harsh, fast and then somehow dead, and even a nice fork and wheelset won8217t get it to the top of the list. Ti was ok, nothing special. steel would feel the best at times (super smooth, stable in descents, and just loved to cruise at 19 mph forever8230.). Carbon early on was dead and only light, wasn8217t super impressed, unless i wanted to sprint or go straight up a hill. The newest carbon can do it all8230.carve turns, go super fast, destroy descents, cruise all day, and the RampD spent by top-end firms (millions the custom guys don8217t have) is worth it. Ridden a lot since the 808242s. The oldest road bike in my stable is a Columbus SL (steel for you newbies) from the mid 908242s I also have an aluminum bike from 2001. Now shopping for either Ti, Carbon or wood (no, seriously, wood, like from Renovo). I think. Or maybe it8217s back to steel. There8217s more to the ride than just the frame material. The Al frame I have feels lighter and zippier by far. I used to think about getting rid of my steel because I would always reach for the Aluminum when I went for a ride. Then I cleaned up my steel and gave it the same tires and pedals as my Aluminum and I find myself reaching for the good ol8217 steel bike just as often. The steel bike now feels smoother, more comfortable and more 8220connected. And it is ultra stable compared to the rather twitchy aluminum bike. I live in very hilly country, so you8217d think the aluminum would have an advantage for weight, but no. It seems like once I get cranking on the steel, I can just motor up them bumps. On the aluminum, I accelerate fast, it8217s light, it8217s responsive, but it feels like I lose momentum on every pedal stroke. I8217ve a daily commute with about 12-13km of hills and I8217ve timed my runs with both bikes and there is NO significant time difference nor do I feel any more tired with one vs. the other. BTW, I8217m also in very wet climate, the steel frame doesn8217t seem to have suffered too much considering its age. Rust isn8217t my problem here. For my next bike, I will probably ride what feels best and not worry about the material. If it8217s carbon, then fine. (Which, btw, don8217t look down too much on those mass produced carbon frames from Taiwan. Those guys in Taiwan have more experience doing carbon just-about-anything than anyone else in the world. Unless you have some mad genious with a psychic connection to carbon, it8217s highly unlikely anyone else can consistently do as good a job) Maybe you guys should divide yourselves between the clock-beaters the feel-riders. That is, if you8217re obsessed with super lightness and stiffness and acceleration and shedding grams uphill, you probably want carbon8230.with 1500 plus wheels. If you8217re part of the 99 of riders who are NOT serious racers, then you may care more about how the bike feels on the road over thousands of hours than how many fractions of a second you8217re saving in a race against the clock or others. I8217ve ridden and owned literally dozens and dozens of titanium, steel, carbon, and aluminum bikes over 25 years. Many top end metal bikes, and even some special production frames, have extraodinary, tuning-forklike road feel that most carbon frames, fast, light, and stiff as they are, can8217t match. You pays your money and you takes your choice8230. And yes, bits like wheels, tires, saddles, stems, bars, and, of course, forks, plus sizing amp setup, also matter hugely to bike feel and handling. I have a 20-year old Basso with Columbus tubing (steel) and a Trek Madone 4.5. The first time I rode the Trek, I was surprised how much it felt like the Basso. Smooth, low vibration, forgiving. But it is also lighter, stiffer, and does not corrode. Corrosion is the Achilles heel of steel. After riding extensively world-wide, I have used both steel and carbon bikes. When the road turns uphill, the weight penalty is soo severe that steel is never the preferred choice. Descending used to be much better on a steel bike, no longer. All day comfort is also very close when you put on different wheels. The amount of time lost from going up hills on a steel bike is soo significant that I will never consider 90 of steel bikes. The light ones are extremely expensive, and then you can get a carbon bike with better components for less. Plus it rains a lot in the world. It8217s not about the stiffness or being seconds faster, carbon will literally get you there hours earlier with the same effort. I8217ve seen a new carbon frame crushed in a Parks work stand while being assembled. I only own and ride Metal Aluminum, Steel and Ti bikes and Fly an Aluminum Airplane. I don8217t want anything composite except accessories. In 1959, I bought a URAGO bicycle from Roy8217s Cyclery on Pico Blvd. in LA and rode it until a drunk lady in a Caddy customized it so that it worked better in the dump. With the money that she gave me for not reporting it to the cops, I bought another bike a RAPHAEL GEMINIANI SPECIAL also from the same shop. It is equipped with Campy Gran Sport Deraillers, Shifters, Hubs, but had a Stronglite cottered crank with the bike I bought a TA alloy crank and bottom end set has Mafac brakes, and Ideale seat and is constructed of Reynolds 531. The first time that I rode this bike, I thought that I could fly. It was the greatest I rode it for 20 years and my son then took it over, jumped curbs, etc with it but through all that, is not damaged in any way. I made the huge mistake of repainting it, but am able to get the transfers from different sources. I am going to install the TA crank set, and after repainting it, plan to ride it again. I8217ve ridden the Italian steelies, but favor the ride of the old French bikes that I had URAGO and GEMINIANI. I am considering buying a carbon bike and possibly an aluminum bike, and have no idea how they ride or work, but I can say for certain that a good quality steel bike will hold up to just about anything that you can reasonably give it. I8217m glad to see the Bikes come back. I sincerely hope that you have fun riding I sure have George One very important aspect that I haven8217t seen in this excellent discussion is product life cycle. Where does it end up when you are done with it Carbon goes into landfill and sits there indefinitely. Metal (steel, aluminum, titanium) frames can easily be recycled into new consumer products. If you are informed about the environmental challenges we face, and I suspect Road Bike Review readers are, this is another reason to consider a steel frame. We8217re talking about tens of millions of bikes here. I ride a steel Gunnar wOuzo Pro fork (yes, carbon fiber), full Ultegra, Mavic Ksyrium Elite wheels. I ride it hard up and down in the steep Santa Cruz Mountains and love the hell out of it. Nice comment section here. I used to build custom steel frames using Columbus Nivacrom EL tubing. An EL frame Built up with Campy Record carbon 10s carbon bars seat posts fork etc. came in at 17.5lbs. Its obvious what was necessary to offset the weight, CARBON what a surprise. I still have one of my original EL frames WHenry James polished stainless lugs, built up as a sunday bike, but my main ride is a 55cm Lapierre off the shelf frame built up with Campy record and various other carbon components boy does this bike out ride the steel. I have logged over 9k in the past two years. I have cracked the right seat stay and fixed IT yes you can effectively repair carbon its not always a throw it away scenario nor is it rocket science8230I like my old steel but I ride seriously on carbon it gets the job done8230 Yes the guy that will be welding my new CX bike does meet NASA standards, his work on many of the Shuttles. Yes I ride a carbon road bike now, my cross bike is Aluminum and my 20 year old MTB is Ti (and being converted to single speed IF we can get the seat post out). I used to race on steel bikes, yes I broke 3 of them Broke a chain stay, unplugged a bottom bracket and broke a steerer (only the brake bolt was holding it together). I would buy into a argument like: it is a good product built locally by somebody you know not the other side of the planet. I also think this is a dangerous trap you have set, why get a new car, or computer or stove. Almost seems like you work for the UCI, if it was good enough for the Cannibal in 1972 it is good enough now. I8217m the 220lbs you8217re writing about, and I love my carbon fiber. I rode steel framed bikes, laughing at the prices people paid for carbon bikes. My steel bikes generally cost less than a 100 bucks. Then my little bro bought some carbon, I went faster, went uphill easier, never forgot the nimble feel of the carbon bike, but being 6821748243 tall I would have expended gynourmus bucharoos for a frame my size, so I bought aluminum wa carbon fork an rear triangle. Good bike, but then 6 years after my taste of fiber, I found my dreambike in cyberspace, on the computer, so it8217s from the future, basically it was sitting on ebay. After gettiing it (2017 Cannondale Synapse 6, entrylevel carbon), first ride I new this bike was waiting to find me, and I8217ve been in love since. Great handling, excellent breakaway speeds, superb ergonomics, there8217s a reason for everything, and all your energy goes to the rear wheel. I ride my CAnnondale to work, so I save 5.50 a day in gas alone, the 8 months I8217m able to ride it a year, it will take 2 years to pay for itself, but it8217s well worth it. When I pass a steel bike on the trail, they have a scissory sound to them, not the silent swoosh a carbon fiber bike has. One night I was behind a steel bike for a stint, and I watched him and could see how much energy was wasted, how much his bike was flexing for him to maintain the speed he was at, and the less energy it took to power my bike. I couldn8217t help but think if he was on a carbon bike I wouldn8217t be able to keep up with him. Steel cheap and easy. Why do you think all the 8220custom frame builders8221 start with steel. Cheap and easy ubiquitous regardless of any other qualities. For some reason these days steel frames are expensive when the ease of acquisition and machining are taken into account, I think the retro steel movement has driven the price up. I am ok with those myopic enough to think that steel rides better than carbon but I8217ll stick with carbon, so far the only frame material that I have ridden and not broken is carbon (I realize that could change at any moment). In this particular situation the advances in technology are real and produce results. In the last 55 years I have ridden Raleigh, Peugeot, Fuji, Gitane, Leader, Myata, Kabuki Pro road bikes and it was not until I got on my Marinoni custom framed roadie with full Campy group that I realized I had been riding 8216average8217 bikes that at best were only half as good and the Italian custom It was like going from NASCAR to F1, can8217t even describe the difference in words, you gotta ride one to realize what a custom Chromoly frame can do Whoo hoo. There is a lot here, fellas. I8217ve read 75 of what is here. Having just decided it is time to get out and ride again 8230 I am in the market for a smooth riding, predictable road bike. I m 6821718243 and have a 348243 inseam. (Yep, I am a tall gal.) I need to convert about 10 pounds of winter weight into muscle. I used to be a serious recreational rider but that was in college a about 20 years ago. My steel ten speed was a man8217s frame and being about twenty years younger 8230 Pedaling around on a college campus every day was no biggie. Today, I need to get on a bike and I want it to be as responsive and as predictable as possible while I am riding to get back into shape. I do not need falls or spills. And I don8217t want the bike to be super heavy because I already know that straining to keep moving does NOT motivate me to ride. I really hope to find abike to last at. east ten years or more. I work on computers for a living and write 8230 So I prefer not to have my arms be a shock absorber. My budget is 700 1000. I am mechanically inclined but love simplicity. The local bike shop is happy to sell me a Canondale Quick for 2000. But 8230. I maybe am a new re-entrant into serious recreational road bikes, but ouch Two grand is a BIG pile of cash in any economy. Any suggestions There are quite a few bike shops in my area 8230 but they are like the hardware stores 8230 They seem to cater mostly to fellas. I could use some recommendations on what to look for. Thanks Any argument against Carbon bikes should I think include some argument against Petrochemicals in manufacture. Carbon bikes are held together with a thick layer of Petrochemical resin I think this kinda makes a mockery of any ecological benefit derived from using a bike as an every day transport device, you may as well just still the petrol in you car every day. Is this what the Petrochemical company have in mind 8220You can8217t use transport without using petrol8221. Metal bikes can and do get recycled. Plastic bikes do not get recycled, its a simple equation. September 3, 2017 johnvile, I really don8217t think the amount of petrochemical used in manufacturing a bicycle is anything to get overexcited about. Even if everyone in the world had a bike, the difference is not likely to be planet-saving. I have a simple question for people who love to bash steel frame bikes: Which would you rather sit your ass on A frame built out of a material that has been used for at least 2,000 years and is tried, trued and tested multiple times and has a very high success rate at being durable, long lasting, easily repairable and very strong while economically affordable A frame built out of a material that has barely been used for maybe 25 years, (carbon fiber, or plastic bike frame as it has come to be known), where the repair for it is still more expensive than steel and the repair technology is a lot newer than the use of the material itself and has yet to be tried, trued and tested as steel has been A material that has barely been used for the past 200 years, that would be aluminum alloy where when it is dented or broken, forget about repairing it and when riding it you feel like you8217ve been beaten up by the end of the ride because aluminum sucks at absorbing road vibration I trust the mat erial that has been tested time and time again for the last 2,000 years. December 10, 2017 I was in a LBS a few months ago, and a young guy came in covered in bandages and an elbow brace 8211 much skin off and a fractured elbow. The steel fork on the 2nd hand steelie he had just bought broke in the first few hours. RUST never sleeps. It is difficult to know from outside, how much corrosionrust is in steel framesforks. December 10, 2017 Most shouldn8217t worry about the durability of their carbon frames if made within recent years. The resins they use to hold the fibers together have developed more than the carbon. The impact resistance of most manufacturers resins is phenomenal. The only exception to this is the super-lite models because they use so little resin. I choose Fuji8217s C4 carbon over the C10 model because of this, even though it was in my budget. December 16, 2017 Old Article but here is my 2 cents for those reading this. I own every material made for road bikes dating from the past twenty years. Steel rides very nice and is softer than aluminum but heavier. Aluminum is lighter but rides harsher then steel Carbon 20 year old is still doing well handles well but is very close to steel in ride. Carbon from 10 years ago smooth minor flex ok handling New Carbon handling great aero frames best thus far except firm ride. Titanium harsh ride to rigid looks good. December 25, 2017 I like to ride steel because at the end of the day it is easier on my wrists. My aluminum LeMond Toumalet beats me to death. Could be the Gatorskins tho. My Marinoni Special Columbus steel frame is the sweetest ride ever But it seems to be the wheels that make the biggest difference in finding extra speed, expecially the hubsbearingstire combo. My 10 year old Campy hubs laced to Mavic (Wheelsmith) rims are faster than my Eastons or my Aksium Race8217s over a 7 mile course on the same bike by a couple minutes. Something about Italian bearings if that8217s what are in the Campy hubs December 27, 2017 A properly built steel bike (for most people does not have to be custom) with good wheels, equals a great ride. As to rust - spray inside with waxoil. and it will never rust. Scratch - nail polish. Dent, unless you have bent the tube, means nothing. As to weight - Most of the high end carbon bike8217s REAL weight advantage (rotating weight, which is the only thing that counts) comes from 1,500 gram wheelsets, not the difference in frame weight. You want a three pound lighter bike - LOSE THREE POUNDS . Unless you8217re Contador, the rest is MARKETING. The important thing is to ride, eat properly and enjoy December 27, 2017 I forgot the most important consideration - FIT. FIT FIT. Worth spending a few on getting a fit session, or join a club. I am sure you will find someone that knows how to properly adjust your fit. There are many great sites which point the way. By the way, I built frames in the sixties and seventies for serious racers all the way up to Olympic road bikes. Good used steel frames abound on Ebay. I8217ve bought my share Merckx corsa extra, Cinelli super corsa, even a Richard Sachs. None cost more than 900 and were all in nearly showroom condition. If they are made from Columbus SL SLX, Reynolds 853, Trutemper, they should be fine, as long as they are not bent. February 2, 2017 I8217ve put 4,000 miles on my Rocky Mountain ST Solo Classic road bike. It has a modern steel frame and carbon fiber fork. Shifters, brakes, and drive train are Shimano Ultegra. The bike has an exceptionally smooth ride and lets me know what is meant by the words, 8220feel of steel.8221 On three occasions, I8217ve ridden the bike 148 miles per day over a Coast Range mountain pass. Saddle sore at the end of the day, yes, but the frame and fork did their part to make the rides comfortable for someone 70 years old.. February 23, 2017Todays Stock Market News amp Analysis Real-Time After Hours Pre-Market News Flash Quote Summary Quote Interactive Charts Default Setting Please note that once you make your selection, it will apply to all future visits to NASDAQ. Jeśli w dowolnym momencie jesteś zainteresowany przywróceniem ustawień domyślnych, wybierz ustawienie domyślne powyżej. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub masz jakiekolwiek problemy ze zmianą ustawień domyślnych, wyślij e-mail na adres isfeedbacknasdaq. Potwierdź swój wybór: Wybrałeś zmianę domyślnego ustawienia Wyszukiwania wyceny. Będzie to teraz domyślna strona docelowa, chyba że ponownie zmienisz konfigurację lub usuniesz pliki cookie. Czy na pewno chcesz zmienić swoje ustawienia Mamy przyjemność zapytać Proszę wyłączyć blokowanie reklam (lub zaktualizować ustawienia, aby zapewnić, że javascript i pliki cookie są włączone), abyśmy mogli nadal dostarczać Ci najwyższej jakości wiadomości na temat rynku i dane, których oczekujesz od nas.

No comments:

Post a Comment